Over mij

Mijn foto
Beste bezoeker! Welkom op mijn digitale portfolio! Mijn naam is Christel Verdaasdonk en ik doe de opleiding van docent beeldende kunst en vormgeving aan de kunstacademie Artez. De komende vier jaar kun je hier mijn ontwikkeling bijhouden. Ook kun je zien wat ik allemaal gemaakt heb tot nu toe! Neem gerust een kijkje!

woensdag 16 september 2009

2d beeldend

Met 2D zijn we begonnen met het natekenen van Disney figuurtjes (met houtskool). Daarna zijn we elkaar gaan natekenen en uiteindelijk moest je ook delen van jezelf en een portet van een neger maken.
Hieronder een aantal voorbeelden.

Dit zijn de disney figuurtjes, we mochten de figuurtjes maar 2 minuten bekijken, en daarna moesten we ze zonder voorbeeld in 5 minuten tekenen.


Hier zie je mijn oog, het was de bedoeling dat je je eigen oog natekende in de spiegel.


Ook moesten we onzelf natekenen aan de hand van een foto.




We hebben ook een neger getekend aan de hand van een foto, dit vond ik zelf makkelijker dan het zelfportret.
Na een aantal lessen te hebben getekend, begonnen we met schilderen. We moesten dierenpoppetjes naschilderen (alleen de hoofdlijnen).


De volgende stap was het schilderen op een achtergrond, we gingen zelf zwart mengen met cyaan blauw, magenta en citroen geel. Op dit zwarte vel moesten we met wit een beest naschilderen.


Als laatste stap met het dierenschilderen hebben we een beest ingeschilderd met diepte.




1 opmerking:

  1. Heel mooi hoor die tijgers en dit olifantje,heel leuk! - Artistieke groetjes uit Menen (Belgiƫ) - Kunstenaar Paul Gosselin,is geen 1 april grap...echt knap getekend!

    BeantwoordenVerwijderen