Over mij

Mijn foto
Beste bezoeker! Welkom op mijn digitale portfolio! Mijn naam is Christel Verdaasdonk en ik doe de opleiding van docent beeldende kunst en vormgeving aan de kunstacademie Artez. De komende vier jaar kun je hier mijn ontwikkeling bijhouden. Ook kun je zien wat ik allemaal gemaakt heb tot nu toe! Neem gerust een kijkje!

woensdag 7 juli 2010

Monument

Bij de opdracht van de laatste periode van het eerste jaar, is het de bedoeling dat we een monument ontwerpen en maken. Dit monument is ter ere van een dier. Dit dier mag je zelf kiezen, wel moet je er een goede reden voor hebben.
Ook is het de bedoeling dat we plaatjes en informatie opzoeken over monumenten en het dier dat je kiest.

Ik heb gekozen voor een paard, dit omdat ik vind dat het paard een monument verdient. Het paard heeft namelijk veel gedaan voor mensen, denk bijvoorbeeld aan werken op het land, trekken van karren, strijden in oorlogen en als vervoersmiddel. Ik heb ervoor gekozen om het paard op een mechanische manier af te beelden. Dus als een machine.
Ik heb gekozen voor een gestileerde, abstracte vorm, je moet je fantasie een beetje gebruiken om het paard te herkennen.

Tijdens deze opdracht heb ik veel geleerd, ik heb leren lassen en leren omgaan met de metaalwerkplaats.
Ik ben erg trots op het resultaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten