Over mij

Mijn foto
Beste bezoeker! Welkom op mijn digitale portfolio! Mijn naam is Christel Verdaasdonk en ik doe de opleiding van docent beeldende kunst en vormgeving aan de kunstacademie Artez. De komende vier jaar kun je hier mijn ontwikkeling bijhouden. Ook kun je zien wat ik allemaal gemaakt heb tot nu toe! Neem gerust een kijkje!

dinsdag 20 juli 2010

Keuzeopdracht

Bij de keuzeopdrachten is het de bedoeling dat je een opdracht bedenkt voor jezelf. Deze moet minstens 28 uur duren. Voor iedere 28 uur krijg je 1 studiepunt. In totaal moet je 3 studiepunten halen voor vrijekeuzeopdrachten.

Als keuzeopdracht heb ik gekozen voor het schilderen van portretten. Ik heb een portretten gemaakt van mijn twee oma's, mijn moeder en mijn zusje. In totaal heb ik 56 uur aan deze portretten gewerkt.

Bij het maken van de portretten heb ik veel gekeken naar het werk van de kunstenaar Freud. Ik heb me vooral verdiept in de kleuren die hij gebruikt in zijn vleeskleur en in zijn manier van schilderen.
Uiteindelijk zijn de portretten wel in mijn eigen stijl geschilderd.
Ik ben er erg tevreden over.



Dit is het eerste portret van mijn oma.
Ik heb een foto van haar gemaakt en haar daarna nagetekend en in geschilderd op doek.





Dit is het tweede portret, deze oma is helaas overleden. Ik heb een al bestaande foto van haar nagetekend en in geschilderd.





Het derde portret is van mijn zusje. Ik vond dit erg moeilijk omdat mijn zusje en ik best veel op elkaar lijken (ik heb ook altijd moeite met zelfportretten).
Dit portret heb ik iets vlekkiger geschilderd. Hierdoor oogt het moderner dan de eerste twee portretten).





Het laatste portret is van mijn moeder. Ook deze heb ik iets vlekkiger geschilderd. Ik vind haar huid erg goed gelukt.


Ik ben erg tevreden over het resultaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten