Over mij

Mijn foto
Beste bezoeker! Welkom op mijn digitale portfolio! Mijn naam is Christel Verdaasdonk en ik doe de opleiding van docent beeldende kunst en vormgeving aan de kunstacademie Artez. De komende vier jaar kun je hier mijn ontwikkeling bijhouden. Ook kun je zien wat ik allemaal gemaakt heb tot nu toe! Neem gerust een kijkje!

dinsdag 20 juli 2010

3D thema natuur

Door de ogen van het beest,

Bij deze opdracht was het de bedoeling dat je de leefomgeving van een dier op een abstracte wijze in beeld zou brengen. Hierbij moest je kunnen ervaren hoe een dier zich een zijn leefomgeving voelt. Hierbij kon je gebruik maken van geluid, licht, beweging enzovoorts.

De eerste lessen gingen we op onderzoek uit. We gingen bijvoorbeeld naar een natuurpark om hier foto's en tekeningen te maken van vierkante meters natuur.
Uiteindelijk moest je uit deze foto's en tekeningen inspiratie opdoen voor je eindwerk.

Ik heb inspiratie gehaald uit de scheuren in de droge grond.



Mijn eindwerk is een uitvergrote scheur in de grond geworden.
Ik heb 2 planken met een ribbelige vorm aan de binnenkant aan het plafond gehangen. Tussen deze scheur hing een felle lamp. In de planken heb ik tierips gestoken. Dit moeten grassprieten voorstellen. Om de planken heb ik zwarte lappen gehangen. Hier kun je doorheen lopen. Het lijkt dan net of je in de grond zit, alles is donker en het enige wat je ziet is de fel verlichte scheur in de grond. Ook heb ik een geluid bij mijn werk gevoegd. Je hoort namelijk een soort bedrukt onder water geluid. Een beetje hetzelfde geluid als dat je je handen op je oren drukt.
Hierdoor ontstaat er een angstaanjagend gevoel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten