Over mij

Mijn foto
Beste bezoeker! Welkom op mijn digitale portfolio! Mijn naam is Christel Verdaasdonk en ik doe de opleiding van docent beeldende kunst en vormgeving aan de kunstacademie Artez. De komende vier jaar kun je hier mijn ontwikkeling bijhouden. Ook kun je zien wat ik allemaal gemaakt heb tot nu toe! Neem gerust een kijkje!

zondag 13 juni 2010

2D thema natuur

Bij 2D thema natuur hadden we les van Roel Achterberg.
Het was de bedoeling dat we tijdens dit project de natuur zouden vertalen in beeld.
We begonnen met het tekenen van stenen. Dit deden we met potlood. Iedereen moest een steen meenemen. De vorm en de hardheid van de stenen moesten goed naar voren komen.
Je kon stenen op verschillende groottes over elkaar heen tekenen.



Voor de tweede les moest iedereen een takje meenemen. Dit takje gingen we tijdens de les op verschillende groottes naschilderen op een enorm stuk papier.



Hierna gingen we een vertaling maken van water. Dit deden we met verf. Het was de bedoeling dat je een foto van water mee zou nemen naar de les. Deze ging je naschilderen. Je bedacht dus verschillende vormen voor het water.



Ook de vierde les gingen we water schilderen. Het uitgangspunt was dezelfde foto als die van de vorige les. Je moest proberen om het beeld te verbeteren.



De zesde les gingen we ook water schilderen, maar dit keer moest je een andere foto meenemen. Het was dus de bedoeling dat je een andere vertaling voor water ging bedenken.



De zevende les gingen we weer tekenen. Het was de bedoeling dat we de takken van de bomen zouden natekenen. Op de tekening is dan ook een wirwar van takken te zien.



De laatste les gingen we de takken schilderen. Dit schilderij vind ik zelf niet echt goed gelukt. Ik wilde hetzelfde beeld weergeven als bij de tekening van de takken. Maar op een andere manier. Dit is niet gelukt.



Ik vond het een leuk project. Ik heb tijdens deze lessen geleerd om veel concentratie op te bouwen. Ook ga je op een andere manier naar de natuur kijken. Je gaat vertalingen(vormen) bedenken voor de bestaande natuur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten